الاثنين، 23 نوفمبر 2009

حوار مع فيروز

بينى وبين صوت فيروز عشق ودوما اغانيها تجعل الشجون تنطلق وامس تخيلت هذا الحوار بينى وبينها
هى قالت :
أعطنى الناى وغنى
فالغنا سر الوجود
وانين الناى يبقى
بعد أن يفنى الوجود
انا قلت :
ياحياتى التاى معكى
فاعزفى لى الألحان
وخذى يدى بيدكى
نحيا فى كل الأزمان
هى قالت :
هل اتخذت الغاب ثملى
منزلا دون القصور
فتتبعت السواقى
وتسلقت الصخور
انا قلت
لم أر الغاب مثلك
فعيناكى كل القصور
فتعالى من جديد
نمد للحب الجسور

هناك 9 تعليقات:

Mona يقول...

وعجبى :) وأنا أعشق فيروز وكل ما تتغنى به - أول مرة مش حأعرف أقول تعليق من اياهم :)))

Hesham يقول...

الى منى
انا يهمنى جدا تقوليلى رايك فى الديالوج لانى بفكر اكمله

Mona يقول...

أكمله ولكن على نفس الوتيرة الرقيقة المتفائلة ديه آلهى يسعدك ماتقلبوش وتنهيه بنكد -

مي يقول...

ما اجمل حواركما رقصت عليه احاسيسنا
مااروعكما ثنائى الحب

ريمان يقول...

واااااااااااو

جميل اوى اوى ردك عليها



بجد عجبنى اوى


تحياتى لحضرتك


بجد سعيده بمرورى هنا

كل سنه وحضرتك طيب

Hesham يقول...

الى منى :

حاضر ياستى انتى تؤمرى













حاضر ياستى

Hesham يقول...

الى مى

اشكرك يامى على كلاماتك الرقيقه التى تستخق لن تكون شعرا بذاتها

Hesham يقول...

الى ريمان
شكرا جزيلا لكلامك الرقيق وانا سعيد دوما بمرورك على مدونتى

Nana يقول...

انا بحب الاغنية ديه قوى بصراحة مش حاقدر اعبر عنها هى بتتكلم عن نفسها

اصدقائى الاعزاء

شكرا لزيارتكم لمدونتى تمنياتى ان تحوز إعجابكم دائما واتمنى المزيد من تعليقاتكم سواء من يتفق معى فى الرأى أو يختلف وطبقا للمقولة المشهورة شكرا لمن قال نعم وشكرررررررا لمن قال لا ( والحدق يفهم )