الاثنين، 8 مارس 2010

تساؤلات تانى

- كان فيه مشروع ظهر واختفى فجأه ومحدش سمع عنه حاجة تانى وهو توزيع اسهم القطاع العام على الشعب ياترى هل مازال المشروع مستمرا ام ......... ؟؟؟
- اول مرة اسمع ان فى جوائز الاوسكار هناك جوائز لأسوء فيلم واسوء سيناريو وهكذا بجانب طبعا احسن فيلم طيب عندنا فى مصر لو فكرنا نعطى جوائز اسوء فيلم عربى ياترى حيكون الفيلم ايه ؟؟؟؟ وبالمناسبة الجميلة ساندرا بولك أخذت جائزة اسوء ممثلة وفى ذات الوقت مرشحة لجائزة احسن ممثلة .
- فجأه وبدون مقدمات إنطلق جواد الزمالك صاعدا بسرعة كبيرة ياترى حلم ولا حقيقة ولا حلم يتحقق؟
- جائنى احد معارفى وقال لى " انا عازمك على إحتفال بمناسبة مرور 30 سنه على جوازى تصور انا بقالى متجوز اكتر من حكم المؤبد تفتكر فيه حد يقدر يصمد قدى ؟؟؟ فقلت له اكيد انت لم تكن حسن السير والسلوك والا كنت أخذت افراج قبل المدة دى
- المرأة تريد المساواه مع الرجل واخر شئ كان المطالبة بالتعيين فى مجلس الدولة طيب محدش سأل نفسه رغم ان المراه أخذت حقوق كثيره جدا لدرجة ان هناك ضابطات فى الشرطة والجيش كمان ووزراء وسفراء ومع ذلك مازالت مصر تعانى من مشكلات اقتصادية واجتماعية خطيره جدا أكثر من زمااان هل هناك علاقة بين هذا وتلك ؟؟؟؟

هناك 7 تعليقات:

Mona يقول...

أفرحوا لكم يومين وماله مش عيب :)
أنا عمرى ماسمعت عن نمرة 1 ديه أبدا هو أنت عايش معانا فى نفس البلد ولا أنا الى من هناك
بس هى أخذت جائزة أحسن ممثلة وبعدين أسوء فيلم لن يكون أبدا فى سوء أفلامنا وسلامى لاحساسيس ورسائل البحر ومتعدش
أنا بقالى 25 يعنى المفروض أخد أفراج لحسن السير والسلوك الكهربائية كلها الى ضربت
أما الاخيرة مش حأرد عليها عارف ليه لان القهر والقمع لازال هو السيادة

صفــــاء يقول...

صاحبك اصلا باين عليه كان مستحلى الحكم
والا كان أستأنف على يد مأذون

Hesham يقول...

منى
اولا المشروع دا فعلا تم مناقشته كثيرا العام الماضى وتحديدا فى شهر نوفمبر وبعدين ادى وش الضيف
بالنسبة للزمالك انا اطرح مجرد تساؤل وحلم اتمنى تحقيقة
اما موضوع المؤبد فدا كاس داير على رؤوس الناس وطبعا له علاقة بالبند الرابع فالرجل فى المنزل حاليا يطالب بالمساواه فيه عيد ام مفيش عيد أب فيه يوم المرأه مفيش يوم الرجل طيب مالراجل برضه مظلوم من الراجل نفسه ولا انا غلطان

Hesham يقول...

صفاء
مكره اخاك لابطل يعمل ايه يعنى ادى الجمل وادى الجمال اقصد ادى السجين وادى السجان

Magi Mostafa يقول...

اتفرجت على الاوسكار بس محستش بالابهار فى احتفالهم يعنى زيه زى اى احتفال
وبالنسبه للمشاكب الاقتصاديه والاجتماعيه الى لسه فيها برغم حقوقنا الى بنمثل اننا واخدينها دى سببها حجات تانيه خالص غير اننا خدنا حقوقنا فالمقارنه هنا باطله
اسقه انى مش باجى كتير بس المدونه صعبه التحميل عندى

Hesham يقول...

الى ماجى
اشكرك على الزيارة واتمنى ان تزرينى كتير وكمان انا عايزك تكتبى لانك مش بتكتبى كتير

nor يقول...

بص اول نقطه لا تعلييييق
حكايه صاحبك ده بطل هو حد يتحمل ست 30 سنه ربنا يصبره و فات الكتير ههههه
حكايه الستات بقي يقعدوا في البيت يربوا العيال عشان الدنيا تتضبط و يسيبوا المهام الصعبه للرجاله و كفايه تبادل ادوار بقي اتخنقنا و الله
تحياتي

اصدقائى الاعزاء

شكرا لزيارتكم لمدونتى تمنياتى ان تحوز إعجابكم دائما واتمنى المزيد من تعليقاتكم سواء من يتفق معى فى الرأى أو يختلف وطبقا للمقولة المشهورة شكرا لمن قال نعم وشكرررررررا لمن قال لا ( والحدق يفهم )