الثلاثاء، 22 يونيو 2010

كأس العالم

معلش ياأصدقائى بس الدنيا النهاردة كلها بتتكلم على كأس العالم وانا لى شويه ملاحظات صغيرة
اولا : السادة المعلقين الذين وقع الإختيار عليهم للتعليق سواء على الجزيرة او النيل الرياضية اثبتوا بما لايدع مجالا للشك ان الصمم نعمه كبيره اذا لم تستطع اغلاق صوت التليفزيون ياسادة كل واحد فيهم مايصدق يمسك المايك وهات يارغى بعيدا عن المباراه وهات يااستعراض للتاريخ الكروى وكأننا فى حصة تاريخ لقد عملت احصاء بسيط فى مباراه البرازيل وساحل العاج بداية من الدقيقة 25 وحتى نهاية المباراه اى نحو 70 دقيقة كاملة لم يعلق المعلق على المباراه سوى 8 دقائق و25 ثانيه والله بالأستوب ووتش .
ثانيا : مستوى المباريات حتى الأن يشجعنى على مشاهدة مباريات الدورى المصرى حيث ان هناك بعض المباريات ولاسيما بين حرس الحدود وبتروجيت احلى بكثير من مباريات كاس العالم الحالية .
ثالثا : أحمد الله اننى لم اشترك فى قناه الجزيرة ووفرت مبلغ الإشتراك وصيفنا انا والاسره بيهم وبرضه شوفنا المباريات .
رابعا : قد أنقطع عن الكتابة لمدة اسبوع نظرا لضغط العمل والحر والصيف بس حتوحشونى

هناك 6 تعليقات:

أنا - الريس يقول...

هو مش شرط بس فعلا حضرتك اصبت ان فيه خلل ..
حتي عصام الشوالي لم يعد هو الذي عهدناه في ايه ار تي .. وعموما الجزيرة خدت علي قفاها في موضوع البث ده .. وهيترفع عليها قضايا بالهبل ..
تحياتي
وبالتوفيق
وعبال لما ترجع .

Mona يقول...

أنا لوحدى الى خدت البمبة وكعيت الاشتراك :(((((((((((((( ومشفتش ماتش عدل على رأيك غير صوت الفوفوزيلا الى طرشنى فى الاول تعرف أحلى حاجة فى كأس العالم ده أيه
الاعلانااااااااااااااااااات بتاعته وأغنياته أحلى من الماتشات -
كل مصيف وأنت طيب ترجع بالسلامة بس مش حتيجى يوم السبت الاجتماع؟؟

Made n Q8 يقول...

اهوا احلي شي انك اطالع النتيجه بس بدال عوار القلب

خواطر شابة يقول...

الاثارة تبدأ عادة في الدور التاني مقابلات الدور الاول تكون دوما فيها مفاجئات وفرق تستكشف الاخرى لكن هذا لايمنع اننا حتى في هذا الدور شاهدنا مباريات غاية في الاثارة والمتعة اخرها كان مباراة امس بين كوريا الجنوبية ونيجيريا مباراة مفتوحة وفيها ندية الى اخر لحظة
بخصوص الجزيرة ربما انت متحامل عليهم بعع الشئ لان التغطية ممتازة ومتميزة والمحللين اسماء لامعة عربيا ودوليا ومراسلين في عين المكان واستديوهات مبهرة اذكر تعليق حازم امام بعد رؤية حفل الافتتاح الذي كان متواضع قال احلى ما رأيته لحد الان هو استديو الجزيرة
بخصوص موضوع البث الجزيرة وقطر من ورائها تعمل خدمة لملف قطر2022 وبالتالي نحن استفدنا من هذا
عذرا للاطالة تمنياتي لك باجازة سعيدة
تحياتي وودي

Hesham يقول...

أصدقائى الاعزاء معلش هو رد سريع للجميع لان الانترنت المحمول دا بطئ جدا
طبعا كل تعليقاتكم محل احترام واعتبار ومعلش يامنى مايقع الا الشاطر اما الى خواطر شابه فربنا يسمع منك ونشوف ماتشات حلوه اما بخصوص المعلقين فهناك عدة مدارس فى التعليق اما المدرسة التاريخية دى ففعلا ممله وطبعا هناك معلقين محترمين بس الواضح ان الرغى كتير يمكن علشان الماتشات ممله

AM.SA.CHANNEL يقول...

السلام عليكم ..

حقيقة أنا كرهت كأس العالم، لأن اللي بيعرفوا في الكورة و ما بيعرفوش كلهم حيشجعو .. !! ثاني شي إن الكل يتكلم عن كأس العالم ..!!

و طبعا المذيع حيتكلم بهذه الطريقة، و بيعطيك نبذة تاريخيه عن كل فريق هههههه بيعرف إنه الأغلبيه ما بتعرفش حاجه عن الكورة.. !!

بس أهم حاجه عملتها إنك لم تشترك في خدمة الجزيرة الكل إشتكى منها أول يوم .. !!

و إنك وفرت فلوسك للرحلة مع العايلة ..

و شكرا ..

و على فكرة
إقرأ ردي في الموضوع شكلك فهمت الموضوع غلط ..

اصدقائى الاعزاء

شكرا لزيارتكم لمدونتى تمنياتى ان تحوز إعجابكم دائما واتمنى المزيد من تعليقاتكم سواء من يتفق معى فى الرأى أو يختلف وطبقا للمقولة المشهورة شكرا لمن قال نعم وشكرررررررا لمن قال لا ( والحدق يفهم )